Kokosanki

kokosanki-015

Nie lubię określenia słaba płeć. Nawet bardzo nie lubię. Jednak są takie dni w miesiącu, że muszę przyznać, że kobiecość bywa uciążliwa. Kiedy od rana kręci mi się w głowie, szumi w uszach, żołądek przewraca się z lewej na prawą stronę, a dolne partie ciała zdają się być rozrywane obcęgami, wtedy mam ochotę zmienić płeć i zostać mężczyzną.

Facetem jednak nie zostanę… chyba tylko dlatego, że moje maluchy chcą mieć mamę-kobietę. Taką z długimi włosami do ciągnięcia za nie, z szerokimi biodrami, na których się wygodnie siedzi okrakiem, z miękkimi częściami, które służą za poduszkę. Taką wielofunkcyjną, zawsze pod ręką, z baterią ładowaną przez przytulanie. Mamę, która w najbardziej parszywy dzień miesiąca kombinuje, czym zrobić przyjemność dziecku. W tym wypadku Króliczce, która wczoraj doprowadziła mnie do szewskiej pasji, a jak dziś rano na nią spojrzałam, to pomyślałam, że jest milion razy fajniejszym dzieckiem, niż ja byłam.

Zrobiłam jej kokosanki. Specjalnie dla niej. I teraz muszę się jej zapytać, czy mogę sobie jedną wziąć, bo przecież nie są moje.

kokosanki-011

KOKOSANKI

  • 170 g wiórków kokosowych
  • białka z 4 jaj
  • 100 g cukru
  • ¼ łyżeczki soli
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Piekarnik nagrzewamy do temperatury 160°C (z termoobiegiem). 100 g wiórków kokosowych wysypujemy na blaszkę z rantem i wstawiamy do piekarnika na 1-2 minuty, wyjmujemy, jak tylko wiórki zaczną się brązowić. Odstawiamy, żeby ostygły.

Białka wlewamy do sporej miski, dodajemy cukier, sól i ekstrakt z wanilii. Mieszamy trzepaczką, aż wszystkie składniki się połączą, a białka zaczną się pienić. Wsypujemy ostudzone wiórki, mieszamy, a następnie stopniowo dosypujemy pozostałe wiórki kokosowe, aż uzyskamy miksturę wystarczająco gęstą, by dało się z niej ulepić kulki.

Dużą blaszkę wykładamy papierem do pieczenia. Zwilżamy ręce, żeby mikstura nie przyklejała się zbytnio do dłoni, formujemy kulki i układamy je na blaszce, zostawiając między nimi spore odstępy. Wstawiamy do piekarnika na ok. 15 minut.

Po wyjęciu odstawiamy na 5 minut, po czym wraz z papierem przekładamy na kratkę i pozostawiamy do zupełnego ostygnięcia.

kokosanki-013

6 thoughts on “Kokosanki

Add yours

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑