Bajgle z kiełbaskami rybnymi i awokado

seafood bagel 006

O ile jestem zagorzałą antyfanką irlandzkich kiełbasek wieprzowych, o tyle lubię kiełbaski z łososia. Sausages z wieprzowiny mają konsystencję zbliżoną do polskich parówek, tylko są znacznie bardziej tłuste i nieco mniej „roślinne”. Smaży się je na patelni lub zapieka w piekarniku – jakkolwiek by je przyrządzać, smród w kuchni jest okropny. Właśnie po zapachu rozpoznaję, kto z moich znajomych pochłonął kiełbaskę na śniadanie. Wszystko nimi nasiąka – ubranie, włosy, skóra. Większość dostępnych na rynku jest moim zdaniem niezjadliwa (choć mojej opinii nie podziela ani Mąż, ani Króliczka). Obok puddingu jest to właściwie jedyny wyrób kiełbasiany znany z Irlandii…

Tym większym zaskoczeniem były dla mnie kiełbaski rybne. Chodziłam wokół nich bardzo podejrzliwie, ale w końcu zdecydowałam się spróbować. I bardzo byłam zdziwiona, że są takie dobre. W środku znajduje się mięso łososia i łupacza bez najmniejszych wątpliwości, po prostu widać, że kiełbaski są zrobione z mięsa ryby i to wcale nie zmiksowanego na papkę. W smaku delikatne, ale nie mdłe. Ładnie się rumienią podczas smażenia i nie napełniają kuchni nieprzyjemną wonią. A skoro przekonałam się do łososiowych kiełbasek, to zaczęłam myśleć, do czego można je wykorzystać. Na pierwszy ogień poszły bajgle, bo dość dawno ich nie jadłam. Pycha! Jutro będzie powtórka.

seafood bagel 004

BAJGLE Z KIEŁBASKAMI RYBNYMI I AWOKADO

  • 4 bajgle
  • 4 dobrej jakości kiełbaski rybne (u mnie z łososia i łupacza Kilmore Quay)
  • 1 łyżka oliwy
  • 1 awokado
  • 1 łyżka oleju z awokado
  • sok z połówki limonki
  • swieżo zmielony pieprz
  • ½ czerwonego grejpfruta
  • liście sałatowe
  • koperek

Sałatę i koperek myjemy, osuszamy. Awokado przekrawamy na pół, usuwamy pestkę, miąższ rozgniatamy widelcem i mieszamy z sokiem z limonki i łyżką oleju z awokado. Przyprawiamy pieprzem. Grejpfrut obieramy i kroimy w plasterki (usuwamy dokładnie białą błonkę).

Kiełbaski smażymy na oliwie ok. 6 minut, często obracając. Usmażone kroimy wzdłuż na 3 plasterki. Bajgle przekrawamy i opiekamy w piekarniku (lub w tosterze).

Spody bułek smarujemy pastą z awokado. Na nich układamy kolejno pokrojone kiełbaski, sałatę z koperkiem, plastry grejpfruta i przykrywamy wierzchem bułki. Podajemy od razu.

seafood bagel 005

7 thoughts on “Bajgle z kiełbaskami rybnymi i awokado

Add yours

  1. O ja… muszę się za takimi rozejrzeć. Kiełbaski brytyjskie są też w większości niejadalne (dla nas), co pamiętam z czasów przedwege, ale za to już np. ‘kiełbaski’ wege są całkiem do rzeczy, bo zazwyczaj są fajnie dopełnione przyprawami i ziołami. Nie żebym się zajadała, ale czasem trafi się wielkie brytyjskie śniadanie, no to jak tu nie wziąć pełnego zestawu, c’nie.. 🙂

    Liked by 1 person

    1. Hmmm, takich wege nie próbowałam. Odkąd kolega poczęstował mnie wege kotletem sojowym o smaku kurczakowym, omijam szeroko wege zastępniki. Wyspiarskim śniadaniem nie pogardzę, tylko zawsze proszę, by mi kiełbaski zamienili na dodatkową porcję bekonu 😀 Wersje wege są u nas fajne – z blanszowanych szpinakiem, awokado, brokułami, ale jajecznicę to potrafią zrobić z tofu 🙂 Kiełbaski rybne są fajne, jak coś to zapraszam 😀

      Liked by 1 person

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑