Dziecko w kuchni: najprostsze babeczki na świecie

babeczki 92

Moje dziecko postanowiło urządzić Tatusiowi party urodzinowe. Choć ten wzbraniał się rękami i nogami, tłumacząc, że nie potrzebuje żadnych atrakcji, to dziecko wiedziało lepiej. Podstawowa sprawa na każdej zabawie to poczęstunek i na tym elemencie Króliczka zdecydowała się oprzeć swoją imprezę.

Do współpracy zaprosiła oczywiście solenizanta, bo ode mnie już wcześniej uzyskała pozytywne rozpatrzenie dwóch istotnych spraw. Pierwsza to wypożyczenie książki kucharskiej, druga to wypożyczenie kuchni wraz z całym sprzętem. Gdy wybrała przepis (z pierwszej strony, po co marnować czas na szukanie!), wyjęłam wszystkie potrzebne produkty, żeby nie zdemolowali kuchni w poszukiwaniu cukru pudru. Brakowało tylko wystarczającej ilości masła, musieli więc podreptać do sklepu. Przed wyjściem szepnęłam Malutkiej, by zaciągnęła Tatę na dział „home baking” i wybrała sobie posypkę do dekoracji. Jej się oczy świeciły, On przewracał oczami…

Wycofałam się do salonu i tylko uśmiechałam się pod nosem, gdy z kuchni dochodził komenderujący głos Króliczki: – Nie tak, Tato! Mama robi inaczej! Na odsiecz ruszyłam dopiero, gdy poczułam charakterystyczny zapach przypalanego ciasta. Okazało się, że któreś nie włożyło papierowych kokilek do dwóch dołków, więc dwie babeczki przypaliły sobie dupki…

babeczki 93

Dekorowanie to istny szał twórczy dla sześciolatki. Mnie znudziło po ozdobieniu jednej babeczki, a Malutka dzielnie przyklejała cukrowe gwiazdki. Na koniec dumnie wskazała mi jedną sztukę: – To Taty urodziny, ale tu jest babeczka specjalnie dla ciebie Mamo! Że też pamiętała, ile mam lat… Założę się, że Mój Mąż nie ma pojęcia!

Babeczki są najprostsze na świecie. Idealny przepis na pierwsze pieczenie z dzieckiem. Oszczędny – tylko jajka, mąka, masło i cukier. Doskonały na przyjęcie dla dzieci – nie ma w nich nic, co mogłyby podejrzliwie wydłubać. Dla większego efektu wizualnego można powbijać w nie świeczki i… odpuścić sobie pieczenie tortu. Obejdzie się bez manewrowania nożem pomiędzy paluszkami próbującymi zdrapać krem z tortu i nie będzie kłótni o to, kto ma większy kawałek…

babeczki 91

NAJPROSTSZE BABECZKI NA ŚWIECIE

  • 115 g masła (miękkiego)
  • 115 g miałkiego cukru
  • 2 jajka
  • 115 g mąki samorosnącej

Dekoracja:

  • 90 g masła
  • 170 g cukru pudru
  • kolorowa posypka

Masło z cukrem ucieramy na gładką masę, stopniowo dodajemy jajka. Dodajemy przesianą mąkę i mieszamy. Ciastem napełniamy formę na 12 muffinów wypełnioną kokilkami. Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180°C na 15 minut. Po wyjęciu studzimy na kratce.

By zrobić krem, wkładamy masło do miski malaksera i ucieramy, aż zrobi się puszyste. Wsypujemy cukier puder i ucieramy na gładką masę. Rozsmarowujemy na wystudzonych babeczkach, dekorujemy posypką.

babeczki 94

(przepis: 1001 Cupcakes, Cookies & other tempting treats)

7 thoughts on “Dziecko w kuchni: najprostsze babeczki na świecie

Add yours

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑