Pierś kurczaka nadziewana śliwką i jagodowym cheddarem z sosem migdałowym

pierś ze śliwką

Często, hmm chyba nawet bardzo często, proszę mojego drogiego Męża, by przywiózł mi “coś” z miasta. Z powodu pracy jest w mieście codziennie, więc przy okazji… To “coś” to oczywiście wielka zagadka, zarówno dla niego jak i dla mnie. Po prostu “coś”, cokolwiek… Najczęściej przywozi mi jakąś herbatę, kiełbasę z polskiego sklepu, kawowe Karmi lub pralinki. Czasami jednak wyobraźnia lub nogi poniosą go w inne rejony i wtedy zaskakuje mnie na przykład jagodowym cheddarem.

Ser, który dostałam pochodzi z hrabstwa Limerick, a produkuje go firma o obiecującej nazwie Old Irish Creamery. W swojej ofercie mają wiele oryginalnych cheddarów smakowych: z chilli, z whiskey czy z czerwonym winem. W moich rękach znalazł się zaś serek z jagodami.

Oryginalny ser zainspirował mnie to kolejnej przygody kulinarnej. Ostatnio mam okres napychania kurczaka czym popadnie, więc pomyślałam, że czemu nie nafaszerować go moim serem. Dołożyłam jeszcze suszone śliwki, bo kto powiedział, że nadają się tylko do schabu. Jako akompaniament wystąpił sos z mielonych migdałów.

pierś ze śliwką 1Wczoraj skończyłam czytadło Poślubić Mozarta, choć książka z gatunku miłych i przyjemnych, to zainteresowała mnie tematyka. W efekcie słucham sobie teraz Mozarta dla niemowląt – składanki, która ma pomóc uśpić malucha oraz pogryzam ostatnie kawałki jagodowego sera. Przestało padać, słońce wyszło zza chmur, a mnie już chodzą kolejne pomysły kulinarne po głowie…

 PIERŚ KURCZAKA NADZIEWANA ŚLIWKĄ I JAGODOWYM CHEDDAREM

  • 2 piersi z kurczaka
  • suszone śliwki
  • jagodowy cheddar
  • sól, pieprz, tymianek, sok z cytryny

1. Mięso myjemy, osuszamy i nacinamy w ten sposób, by powstały kieszonki na nadzienie. Nacieramy piersi na zewnątrz i w środku solą, pieprzem, tymiankiem oraz skrapiamy sokiem z cytryny.

2. Nadziewamy mięso wąskimi plasterkami sera oraz suszonymi śliwkami (2-3 śliwki do każdej piersi w zależności od rozmiaru).

3. Spięte wykałaczkami mięso gotujemy na parze ok. 20 minut.

pierś ze śliwką 2SOS MIGDAŁOWY

  • pół kubka świeżej śmietany
  • mielone migdały
  • łyżeczka soku z cytryny oraz otarta skórka z połowy cytryny
  • tymianek
  • sól, ewentualnie biały pieprz

Podgrzewamy śmietanę w rondelku na małym ogniu. Dodajemy sok z cytryny, skórkę cytrynową oraz tymianek. Dosypujemy tyle mielonych migdałów, by uzyskać odpowiednią gęstość sosu. Mieszamy, doprawiamy solą i ewentualnie białym pieprzem.

4 thoughts on “Pierś kurczaka nadziewana śliwką i jagodowym cheddarem z sosem migdałowym

Add yours

  1. To przepis na przepyszne danie. Pierś z kurczaka+śliwki = murowany sukces. Pozdrawiam!

    Like

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Create a website or blog at WordPress.com

Up ↑