Sałatka z młodych kartofelków z boczkiem

sałatka 3

Meine liebe Frau! Meine liebe Frau! – wyśpiewywał Mój Mąż podczas konsumpcji tej sałatki.

Cóż, zawsze powtarzam, że gdybym nie wiedziała, że jest On 100% Ślązakiem, musiałabym uznać go za Niemca. Taką miłością pała do boczku i kartofli. Warto tę miłość podsycać, by usłyszeć słowa zachwytu i oczywiście poczuć się docenionym. Szczególnie gdy z natury jest się leniem i próżniakiem, a okoliczności życiowe te przywary tak wspaniale usprawiedliwają.

Na szczęście Mój Mąż ma spore poczucie humoru i dużo cierpliwości. Gdy wczoraj wysłałam mu zapytanie, o której wraca, bo nie wiem, ile czasu mogę się jeszcze pobyczyć, a chciałabym posprzątać trochę przed jego powrotem, odpisał mi: – Zacznij na 10 minut przed moim powrotem. Postaw odkurzacz na środku pokoju i poustawiaj środki czystości na wierzchu! To była satyra na mnie, bo podobno nigdy nie odkładam sprzętów do sprzątania na miejsce, co Mój Mąż interpretuje jako milczące domaganie się pochwały za zwleczenie się z kanapy. Chyba jest w tym ziarnko prawdy, bo na przekór schowałam płyn do mycia okien i nie zauważył wyszorowanego okna przy zlewie.

Żeby zrobić sałatkę z młodych kartofelków, potrzeba jedynie 30 minut. 30 minut i resztę dnia można się lenić, a pochwały sięgają sufitu. W ekonomii to się nazywa zasadą Pareto.

sałatka 4SAŁATKA Z MŁODYCH ZIEMNIAKÓW Z BOCZKIEM

  • 500 g młodych ziemniaków
  • 125 g wędzonego boczku
  • 3 zielone cebulki
  • 5 korniszonków
  • 2 łyżeczki musztardy francuskiej miodowej
  • 2 łyżki jogurtu greckiego 0%
  • 3 łyżki majonezu
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz

Umyte ziemniaki gotujemy w osolonej wodzie przez 15-20 minut (małe w całości, większe poprzekrawane). W międzyczasie smażymy pokrojony w słupki boczek, aż zrobi się chrupki.

Majonez, jogurt i musztardę mieszamy razem z pokrojonymi w plasterki korniszonkami i zieloną cebulką. Doprawiamy solą i pieprzem. Dodajemy odcedzone i tylko lekko ostudzone ziemniaki, mieszamy. Na końcu dodajemy usmażony boczek.

(zmodyfikowany przepis z „Easy Food” June/July 2015)

To my! Młode kartofelki TO MY! MŁODE KARTOFELKI 2015 Lekkie i szybkie dania na upalne dni

21 thoughts on “Sałatka z młodych kartofelków z boczkiem

  1. Taaak młode kartofelki w towarzystwie boczku i korniszonow, ewidentnie niemiecka nuta na talerzu. Ale to są prawdziwe, treściwe sałatki. Ja jestem fanem również znanej w mojej rodzinie sałatki kartoflanej na kwasno.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

