Truchas con setas al vino tinto de La Rioja (czyli pstrąg w czerwonym winie z grzybami)

pstrąg w winie 3Są rzeczy, których w kuchni nie robię. Nie…, nie chodzi o kąpanie się w zlewozmywaku. Bynajmniej… Nie potrafię rozprawić się ze świeżą rybą. Taką naprawdę świeżą. Prosto z połowu.

Gdy Mój Kreatywny Mąż znajdzie się w posiadaniu takiego okazu (czy to samodzielnie złowionego, czy nabytego od rybaka), musi sam oczyścić i wypatroszyć rybę. Wszelkie próby nauczenia mnie postępowania z rybą, kończyły się fukaniem na siebie i póki co, pod tym względem jestem zupełnie nieużyteczna w kuchni.

Pstrągami Mój Kreatywny Mąż zajął się zbyt gorliwie i usunął nie tylko wnętrzności i nadmiar łusek, ale rówież pozbawił rybki głów i ogonów. Za późno wpadłam do kuchni, by powstrzymać jego uzbrojoną dłoń i pozwolić pstragom zachować fotogeniczną urodę. Pocieszyć powinna mnie świadomość, że przynajmniej ogony im z naczynia nie wystawały, niestety mnie nie pocieszyła…

Hiszpania miała dziś pokonać Chile, ale wiatry wiały niepomyślnie i dwa razy piłce udało się wylądować w hiszpańskiej bramce. U mnie zaś danie prosto ze słonecznego regionu Rioja, a skoro Rioja to musi być wino. Na pocieszenie dla kibica… Pocieszyło, bo… nie kibicował. Za kim idzie? Nie mam pojęcia, ale pozwalam na tę męską słabość, jaką jest dzikie podniecenie na widok 22 spoconych przedstawicieli płci własnej, dewastujących murawę w pogoni za piłką. A mówią, że panowie małpiego rozumu dostają na widok krótkiej spódniczki…?

pstrąg w winie 1pstrąg w winie 2

PSTRĄG Z LEŚNYMI GRZYBAMI W CZERWONYM WINIE RIOJA

(inspiracja: Culinaria Spain)

  • 2 pstrągi
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • 50 g masła
  • 150 ml czerwonego wina Rioja
  • 125 ml gorącego wywaru mięsnego
  • 50 g suszonych grzybów (uprzednio namoczonych) lub ok. 200 g świeżych ( u mnie borowiki, mogą też być kurki lub inne grzyby leśne)

1. Pstrągi patroszymy, oczyszczamy i nacieramy solą i pieprzem. Układamy w naczyniu wysmarowanym masłem. Grzyby kroimy i dodajemy do pstrągów. Rybę obkładamy kawałkami pozostałego masła, a następnie wstawiamy do piekarnika nastawionego na 180°C na 10 minut.

2. Do ryby dolewamy wino i gorący wywar mięsny, wstawiamy na kolejne 15-20 minut do piekarnika.

3. Rybę układamy na podgrzanym talerzu, obkładamy grzybami, sos zlewamy do czystego rondla i szybko zagotowujemy. Gotujemy, by go zredukować, doprawiamy solą i pieprzem, polewamy ryby i natychmiast podajemy.

¡Viva España! ¡Viva España! Lato w pełni!

17 thoughts on “Truchas con setas al vino tinto de La Rioja (czyli pstrąg w czerwonym winie z grzybami)

  1. Pstrąg to jedna z moich ulubionych ryb (obok dorady). Sprawiać ich też nie umiem, ale po co, skoro może za nas zrobić to ktoś inny:) Połączenie ryby i wina mi się podoba, szczególnie że przepis nie jest skomplikowany, dziękuję za dodanie kolejnego ciekawego przepisu do mojej akcji.

    Like

  2. Danie wygląda sympatycznie, niestety ja nie żyję w przyjaźniz rybami, które nie są w postaci gotowego fileta😉 Raz przeżyłam traumę, gdy ryba bez głowy skakała mi po stole i wystarczy …

    Like

Leave a Reply

