Cytrynowa lemoniada z kaszy perłowej

lemoniada 3Prognoza pogody jest niezwykle optymistyczna na następne dni. Słońce i temperatura powyżej stopni 20 według skali Celsjusza. Niezwykła jak na irlandzkie warunki, bo oznacza istny upał.

Nie wiem jak to możliwe, ale inaczej odczuwam temperaturę tutaj, niż odczuwałam ją w kraju. Dzisiaj, jesli wierzyć termometrom, było zaledwie stopni 15 i spore zachmurzenie. Czapkę można sobie darować, ale cienki płaszcz wiosenny powinien się przydać. Tymczasem wędrowałam dziś w sukience bez rękawków, bez rajstop czy apaszki. Ja! – zmarzluch nad zmarzluchami, miłośniczka termoforów i gorącej herbaty, fanka puchatych skarpet, zabierająca na plażę dwa kocyki – jeden do leżenia na nim, a drugi do przykrywania się.

Nie wiem, na czym polega ten fenomen, ale niewątpliwie przy temperaturze 21 stopni będę potrzebowała ochłodzenia. Dlatego w lodówce czeka już lemoniada, na którą przepis znalazłam w “Irish Country Magazine” (April/May 2014). Na irlandzkie upały najlepsza irlandzka lemoniada.

lemoniada 4lemoniada 1lemoniada 2LEMON BARLEY WATER

  • 50 g kaszy jęczmiennej perłowej
  • skórka z jednej cytryny bardzo cienko obrana
  • 110 g cukru
  • 100 ml świeżo wyciśniętego soku z cytryny

1. Kaszę dokładnie płuczemy w zimnej wodzie, odsączamy i przekładamy do rondla. Dolewamy tyle zimnej wody, by przykryła kaszę. Doprowadzamy do wrzenia i gotujemy 3 minuty. Odsączamy, przekładamy kaszę ponownie do rondla, dodajemy cienko obraną skórkę z cytryny oraz litr zimnej wody. Doprowadzamy ponownie do wrzenia, przykrywamy i gotujemy 20 minut.

2. Na sporej misce umieszczamy sitko i przelewamy zawartość rondla. Ugotowaną kaszę można wykorzystać do przygotowania innej potrawy.

3. Do gorącej wody, w której gotowała się kasza ze skórką cytrynową, dodajemy cukier, mieszamy i pozostawiamy do wystudzenia. Gdy wystygnie, dodajemy sok z cytryny, przelewamy do czystych butelek i przechowujemy w lodówce. Ponieważ lemoniada jest bardzo słodka, można ją rozcieńczyć wodą (schłodzoną przegotowaną lub gazowaną, jeśli wolicie).

Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dni Jak ugasić pragnienie? Lato w pełni!

20 thoughts on “Cytrynowa lemoniada z kaszy perłowej

  1. Ciekawy przepis; nie żebym się w najmniejszym stopniu znała na przyrządzaniu lemoniady, ale ta kasza mnie zaskoczyła. Wypróbuję przy okazji najbliższego ‘upału’. Nie dzisiaj, znaczy.. Mam trochę podobnie z tym zimnem.

    Like

  2. A ja myślałam ,że ta kasza zostanie w tej lemoniadzie ,jako dodatek zdrowotny ,czy coś .Hiszpanie też to mają ,dla nich upał to 30 ,40 i więcej stopni ,więc przy 20 ,tak jak dziś (cudowna pogoda nam się trafiła na jeden dzien!! ) ubierają się w płaszcze i co tam mają ciepłego .Dla mnie to krótki rękaw i radość ,że się nie rozpuszczam.

    Like

  3. Przepis zaskakujący🙂
    Mnie zawsze dziwi narzekanie na irlandzką pogodę – byłam dwa razy na zielonej wyspie, zaledwie kilka kropel na mnie spadło, a rok temu przeżyłam tam upały po ok. 28 stopni w cieniu (co prawda wszyscy tubylcy mówili wtedy, że takiej pogody to oni nie pamiętają).

    Like

  4. Przepis fajny na całego trzeba to wypróbować.

    ..´.█
    ..´.███
    ..´█████
    ..´██████
    ´´██████ ´´´´. █
    ´´███████ ´´.█
    ´´´██████ ´´.█
    ´´´´´██████..█
    ´´´´´´´…… ███
    ___██████___ █__██████
    __█▒▒▒▒█_██_█_.██____▒▓█
    _█▒▒▒███____████______▒▓█
    _█▒▒███______▒█▒_______▒▓█
    _█▒████___SŁODZIUTKIE__▒▓█
    _█▒████____JABŁUSZKO___▒▓█
    __█▒████______DLA______▒▓█
    ___█▒▒██____CIEBIE____▒▓█
    _____█▒▒█____▒█▒____▒▓█
    ________█████__█████
    POZDRAWIAM SERDECZNIE I MIŁEGO POPOŁUDNIA ŻYCZĘ.

    Like

  5. Też muszę spróbować, jak resztę kasza mnie bardzo zaskoczyła. A z pogodą to mam dokładnie tak samo. Moj mąż zawsze sie smieje, ze ja to powinnam żyć w takim kraju gdzie nie ma wiatru a temperatura każdego dnia wynosi dokładnie 20 stopni. To musi być ten wyspiarski klimat, lub po prostu sie zaaklimatyzowałysmy czy jakostam to się mówi🙂

    Like

    • Byłam wczoraj w mieście i czułam się jak jajko na patelni, ale aż tak wysokiej temperatury jak u Ciebie nie było. Z lubością wróciłam do mojej wiochy, gdzie bryza znad oceanu pozwala cieszyć słońcem. Z drugiej strony – choć raz w roku klimatyzacja w samochodzie na coś się przydała🙂

      Like

Leave a Reply

