Sernik miętowy na zimno

sernik mietowy 1W Irlandii cheesecake znaczy właśnie sernik na zimno i jest to deser bardzo popularny, szczególnie w sezonie letnim, gdy każdy przychylniej patrzy na lodówkę niż na piekarnik. Nasz sernik to baked cheesecake. Opcja słabo znana wśród moich irlandzkich znajomych, którzy dodatkowo wcale nie palą się, by przeciwstawić się swej niewiedzy.

Mnie odstręczała od robienia sernika na zimno praca na raty, bo najładniej wygląda on z kolorową galeratką na wierzchu. Czekanie aż się masa wystudzi, potem schładzanie, liczenie, ile czasu potrzeba galaretce, by zaczęła tężeć i wylewanie jej w odpowiednim momencie, a później znów schładzanie… To nie na mój temperament! I nie na moje możliwości organizacyjne. Jestem świadoma swych braków i wiem, że w połowie czasu czekania zapomniałabym o moim serniku, zaprzątnięta setką innych spraw…

Kiedy zadzwoniłam do Mamy składać życzenia wielkanocne, moja Siostra wyrwała jej słuchawkę: -Wiesz, jaki Mama sernik zrobiła?! Nie zgadniesz! Miętowy! Nawet nie wyobrażasz sobie, jaki jest dobry… Moje życzenia wielkanocne dla Mamy w rezultacie brzmiały tak: -Proszę, nie zapomnij i wyślij mi przepis na sernik…

Mama jest niezawodna, przepis wysłała, a Mąż zaopatrzył mnie w krzaczek mięty, bym miała z czego skubać listki przez całe lato. Sernik wyszedł cudny, po prostu poezja. Na zdjęciach tego nie widać, ale masa serowa ma delikatny seledynowy odcień. Dodanie kilku kropli barwnika pewnie podkręciłoby ten efekt, ale mnie bardziej na smaku zależało niż na aspektach kolorystycznych. Oczywiśćie przegapiłam moment, gdy trzeba było wylać na wierzch jabłkową galaretkę, stąd jest niezbyt równa… Ale ten smak, marzenie po prostu…

sernik mietowy 2sernik mietowy 3

SERNIK MIĘTOWY NA ZIMNO

Spód:

  • paczka biszkoptów (120 g)

Masa serowa:

  • 250 g serka mascarpone
  • opakowanie galaretki agrestowej
  • łyżka żelatyny
  • 50 g czekolady mlecznej
  • szklanka kremówki (ok. 200 ml)
  • 1/4 szklanki listków mięty

Wierzch:

  • 200 ml soku jabłkowego
  • 10 małych listków mięty
  • łyżka żelatyny

1.Biszkopty układamy w tortownicy tak, aby tworzyły spód sernika.

2. Galaretkę i żelatynę dokładnie rozpuszczamy w szklance wrzątku, mieszamy i zostawiamy do przestudzenia.

3. Serek mascarpone miksujemy z miętą . Masę serową mieszamy z ubitą na sztywno kremówką, dodajemy posiekaną czekoladę oraz ostudzoną galaretkę. Masę przekładamy do tortownicy z biszkoptami. Odstawiamy do lodówki na dwie godziny.

4. Sok jabłkowy zagotujemy, wsypujemy żelatynę i mieszając rozpuszczamy. Gdy przestygnie, dodajemy listki mięty. Lekko tężejący sok wylewamy na sernik i wstawiamy do lodówki do zastygnięcia.

16 thoughts on “Sernik miętowy na zimno

Leave a Reply

