Wiosna w żółci i we fiolecie

wiosna 3W marcu jak w garncu – mówi ludowe przysłowie. W tym roku sprawdza się wybitnie… Zima kłóci się z wiosną, wiosna bije się z zimą… Co żonkil za sprawą wiosny wyrośnie, to zima go z ziemią zrówna gradem i wichurą…

Wszystkie dowcipy o irlandzkiej pogodzie zaistniały w rzeczywistości w miniony weekend. Słońce, grad, wichura, upał, deszcz i cisza… Zwykły człowiek nie nadążał z przebierankami… nie mówiąc już o dostosowaniu nastroju do otaczającej aury…

W tak zmienną pogodę nie ryzykowałam dalekich spacerów z Króliczką. Kręciłyśmy się w promieniu “10 minut spacerkiem” od domu. Uzbrojona w aparat próbowałam złapać wiosenną aurę i utrwalić ją na (nie)kliszy… Wiatr momentami mocno krzyżował mi plany, lecz gdy go pod nosem przeklinałam, moja najmniejsza rezolutnie mi podpowiadała: -Mamusiu, ja ci przytrzymam tego kwiatuszka, żeby się nie ruszał, jak mu robisz zdjęcie!

wiosna 23Miniony weekend wypełniła nam rodzinna wizyta, mieliśmy gości z Polski, na których Króliczka czekała z wypiekami na twarzy. Gdy są goście, to jest też urlop. Także od “blogowania”… Cicho tu było, lecz tylko z mojej strony… Dziękuję za wszystkie miłe komentarze i uwagi, jakie pozostawiliście podczas mojego urlopu!

A wiosna? Wiosna spycha zimę pomału, ale konsekwentnie. Żółci się żonkilami, zieleni świeżą trawą… Krokusy tu i ówdzie wyciągają fioletowe płatki ku słońcu. Bazie na wierzbach i na leszczynach malują wiosenny krajobraz. Za oknem cała kolonia kawek gniazduje na nadrzecznych drzewach. I słońca wciąż przybywa, i śmiechu coraz więcej… Wiosna…

wiosna 11wiosna 18wiosna 17wiosna 20wiosna 6wiosna 8wiosna 12wiosna 7wiosna 9wiosna 10wiosna 1wiosna 2wiosna 5wiosna 4wiosna 15wiosna 16wiosna 24wiosna 21wiosna 13wiosna 26wiosna 27DSC_9677DSC_9674wiosna 14wiosna 19

15 thoughts on “Wiosna w żółci i we fiolecie

  1. Dziś rano Najlepsza Z Żon pyta mnie (wstaję najwcześniej) czy pada? Ja na to, że pytanie o deszcz w Irlandii nie ma sensu bo albo przed chwilą padało, albo za chwilę będzie padać.
    Nic nie odpowiedziała…

    Like

Leave a Reply

