Męskie gotowanie w cieniu Benbulbena: Podudzia indycze w miodzie

indyk w miodzieSinusoida zdarzeń. Dobrych, przykrych, miłych i niemiłych. Przeplataniec na przednówku. Choroby mniejsze i większe, sukcesy, pogrzeb w rodzinie, nagrody… Ćwiczenie się w stoickim spokoju…

Za oknem tak samo, raz słońce, raz deszcz, raz ciepło, raz zimno…

Tylko bliskość najmilszych wciąż taka sama, tuląca, kojąca, ciepła. Drobne gesty małych rączek, duże prace dorosłych rąk.

Gesty tak potrzebne, gdy smuga cienia kładzie się na naszych myślach, przenika do serc. Kwiaty, maleńkie podarunki, obiad na stole…

indyk w miodzie 2

PODUDZIA INDYCZE W MIODZIE

(przepis i wykonanie: Mój Kreatywny Mąż)

  • 4 podudzia indycze
  • garść rodzynek
  • garść suszonej żurawiny
  • miód naturalny
  • mieszanka przypraw: sól, swieżo zmielony pieprz, papryka słodka, suszona bazylia, gałka muszkatołowa, kurkuma

Wywiad, którego udzielił mi Mąż podczas zmywania naczyń…

– Cztery podudzia indycze umyłem, osuszyłem i przyprawiłem.

– Czym dokładnie przyprawiłeś?

– Tym, co mi wpadło pod rękę…

(Sprawdziłam – natarł solą i pieprzem, a potem oprószył pozostałymi przyprawami z listy).

– Co dalej?

– Nogi wsadziłem do naczynia (nogi indyka, nie własne – przypis red.), dorzuciłem garść rodzynek i twoją żurawinę…

– Całą paczkę?

– Nie no, trochę… Resztę zjadłem… (mówiąc to, szczerzył zęby)

– Polałeś oliwą?

– Nie, podlałem wodą, przykryłem i wsadziłem do piekarnika.

(Od redakcji: do piekarnika nastawionego na 180°C)

– Dobrze, a co było potem?

– Potem czytałem wiadomości z Ukrainy.

– Pytam o indyka?

– Przecież mówię, przez godzinę czytałem wiadomości. Później wyjąłem naczynie z piekarnika, otworzyłem, obejrzałem nogi, stwierdziłem, że nie trzeba dolewać wody, więc mięso polałem miodem. Wstawiłem znów do piekarnika, tym razem bez przykrycia, na kolejne 20 minut.

– To wszystko?

– Robię proste obiady, żeby się nie przemęczyć.

Pałki indycze Mąż podał z ryżem ugotowanym w wodzie z dodatkiem kurkumy oraz garści rodzynek, bo bez sensu było zostawiać tę odrobinę w paczce…

14 thoughts on “Męskie gotowanie w cieniu Benbulbena: Podudzia indycze w miodzie

Leave a Reply

