Pieczeń wieprzowa w sosie pieczarkowym

pieczeń 1Ciąg dalszy przygód z wieprzowiną.

Pisałam już jakiś czas temu, że Mój Kreatywny Mąż zapełnił mi zamrażalkę surową szynką. Dziś muszę napisać, że na szynce się nie skończyło i wszelkie puste przestrzenie z szufladach zamrażalnika są już wypchane schabem. Już się cieszyłam, że uporałam się częściowo z szynką, gdy małżonek przywiózł mi kolejne 2 kilo szynki i schabu tyle, że dla całej drużyny piłkarskiej by starczyło. Klęska urodzaju…

Nie jestem taką fanką wieprzowiny, by zacierać ręce z ekscytacji na jej widok na talerzu. Natomiast Mój Mąż pałaszując pieczeń, którą w pocie czoła, z wypiekami na twarzy i trwogą w sercu przygotowała najwierniejsza z żon, rozmyśla nad możliwościami zdobycia golonki. Tak już ma…

Pochwalę się jeszcze, że pieczeń naprawdę mi się udała. Przepis wygrzebany z mojego “słynnego” zeszytu z przepisami z czasopism z lat 90. Ten ma swoje korzenie w magazynie “Claudia”. Uprościłam, co tylko się dało, zmniejszyłam liczbę przypraw, a wszystko w myśl zasady “mniej znaczy więcej”. Miałam bardzo ładny kawałek schabu z tłuszczykiem, pieczołowicie wyselekcjonowany przez Męża, który to oko do mięsa ma wyćwiczone. Siebie dodatkowo ucieszyłam kluskami śląskimi, do których miłość opiewam równie często, co uczucia żywione wobec mojego mięsożercy.

pieczeń 2PIECZEŃ WIEPRZOWA W SOSIE PIECZARKOWYM

  • 1,5 kg wieprzowiny
  • cebula
  • 200 ml rosołu
  • 300 g pieczarek
  • 2 łyżki czerwonego wina
  • łyżka mąki
  • łyżka śmietany
  • olej
  • sól
  • pieprz
  • łyżeczka suszonego rozmarynu
  • łyżeczka suszonego majeranku
  • natka pietruszki

1. Umyte i osuszone mięso nacieramy solą, pieprzem i majerankiem. Posypujemy rozmarynem i podpiekamy na 2 łyżkach rozgrzanego oleju. Dodajemy pół cebuli posiekanej w kosteczkę, podlewamy rosołem i chwilę dusimy.

2. Mięso wstawiamy do rozgrzanego do 200ºC piekarnika. Pieczemy ok. 90 minut.

3. Drugą połowę cebuli również siekamy i wrzucamy na rozgrzany olej. Do zeszklonej cebuli dodajemy łyżkę mąki, którą musimy lekko zrumienić, potem wlewamy wywar z pieczeni i wino.

4. Pieczarki oczyszczamy, kroimy i podsmażamy na oleju. Dodajemy do sosu i wszystko razem podgotowujemy. Dodajemy śmietanę, przyprawiamy solą i pieprzem.

5. Upieczone mięso kroimy w plastry. Podajemy z sosem, ugarnirowane posiekaną natką.
Sztuka mięsa

7 thoughts on “Pieczeń wieprzowa w sosie pieczarkowym

Leave a Reply

