Okruchy

Zanim zaczęłam prowadzić blog, gromadziłam wszelkie ciekawostki, małe i duże sprawy, bez zastanowienia – po co i dlaczego, a przede wszystkim bez możliwości podzielenia sie nimi… Blog nie zmienił mojej zbieraczej natury, wręcz przeciwnie – nasilił potrzebę kolekcjonowania wrażeń, przebłysków, momentów. Upycham te miniaturowe sprawy we wszelkich wpisach i zawsze zaskakuje mnie, że ktoś to czyta. Nie wszystko uda mi sę przemycić, czasem coś wyfrunie z mojej pamięci, częściej po prostu poszczególne elementy nie łaczą się w konkretną całość, są zbyt odległe od siebie, bym mogła sklecić jakąś sensowną historyjkę… Szkoda mi tych okruchów… Dlatego wymyśliłam sobie, że te pozostałe kruszynki w takie mało zgrabne zestawienie złożę i od czasu do czasu pozwolę sobie na wstawienie je do kąta, gdzieś za szafę, gdzie dojrzą je tylko dociekliwi…

to_i_owo 5Nie byłabym sobą, gdybym nie przechowała czegoś od Króliczki… W ubiegłym tygodniu walczyłam z przeziębieniem i próbowałam uratować moje zatoki przed poważną infekcją. Udało się, obyło się tym razem bez antybiotyków. Moje dziecko też dołożyło cegiełkę, dostałam małe prezenty “dla chorej Mamy”. Kwiatuszek pospiesznie narysowany przed pójściem do szkoły oraz dzieło abstrakcyjne. To nic, że abstrakcja nosi ślady całkiem nieabstrakcyjnego grzebania w moich rzeczach, podziw dla wrażliwości Króliczki sprawił, że przymknęłam oko na to drobne “przestępstwo”.

to_i_owo 3Nie wszyscy mogą liczyć na wsparcie bliskich w trudnym zimowym okresie. Dlatego po raz piąty w Irlandii ruszyła akcja “Big Knit” (“Wielkie dzierganie”). Akcja ma na celu niesienie pomocy starszym, samotnym osobom. Na zrobienie małej czapeczki już za późno, ale przez cały listopad można kupować smoothie Innocent z wełnianą czapeczką. Ze sprzedaży każdej butelki 30 centów trafi do organizacji Age Action, która spożytkuje te środki na zakup termoforów, kocy, opału a także organizowanie grup wsparcia dla osób w podeszłym wieku. Soki przecierowe Innocent są pyszne, kupuję je od lat, a przy okazji – w listopadzie – pomagam. Poza tym te czapeczki są urocze!

to_i_owo 4Listopadowe opadanie liści… Gdy drzewa są nagie widać dokładnie ptasi sejmik. Z okien kuchni przyglądamy się starym drzewom z wiejskiego zieleńca. Obsiadają je kawki, wrony i kruki. Na nasze podwórko zlatują też czyżyki, wróble, zięby, sroki oraz pliszki. Siedząc przy kuchennym stole obserwujemy ptasi świat niezauważeni…

to_i_owo 2Tymczasem w ubiegłą niedzielę do wsi zawitał Święty Mikołaj. Nie przyjechał w saniach ciągniętych przez pocieszne renifery, nie niósł worka prezentów. Worek owszem miał, ale foliowy… na głowie. Stał na ręcznym wózku paletowym a ciagnęło go przez całą wieś dwóch pracowników lokalnego sklepu w porze największej niedzielnej “oglądalności”, to znaczy po mszy świętej…

to_i_owo 1Święta w Irlandii to czas grzanego wina. W niektórych domach podobno cały czas stoi na płycie Agi garniec z mulled wine, a dobra gospodyni sukcesywnie wlewa do niego zawartość kolejnych butelek. W TK Maxxie znalazłam cukierki na poświąteczny ból głowy, produkowane według tradycyjnych receptur przez angielską firmę Simpkins. W swoim składzie zawierają ekstrakt z żeń-szenia “for a truly welcoming pick me up”… Są smaczne, ale zbawiennego działania  jeszcze nie przetestowałam.

5 thoughts on “Okruchy

    • Zapomniałam napisać, że akcja ta od wielu lat organizowana w Wielkiej Brytanii, nawet z większym rozmachem niż u nas. Dodatkowo można na ich stronie wydziergać wirtualnie czapeczkę i podzielić się tym na facebooku. Każda opublikowana na fb czapeczka to 10 pensów dla Age Action.
      Dziękuję w imieniu dziecka😉

      Like

  1. Mam w portfelu (tym, gdzie robiłam porządki🙂 ) dzieło rysunkowe mojej córci, gdy miała kilka lat.. To taki rysunek na szczęscie, zawsze go noszę ze sobą. Jakas.. sentymentalna jestem..

    Urzekający kwiatuszek dla chorej Mamy🙂

    Like

Leave a Reply

