Zimowa pomidorowa z bazylią

Pamiętacie grę w pomidora? – Co masz na nosie? – Pomidor. – Kto tańczy najładniej? – Pomidor. – Kto nabił Ci guza? – Pomidor! Była jeszcze wersja z kalesonami dziadka! – Co zjadłeś na śniadanie? – Dziadka kalesony! Mnie ta zabawa przypomina lata przedszkolne… Kapcie w worku, znaczek z niepamiętam czym, naszą upiorną Panią Małgosię, mydła w siateczkach, leżakowanie…

Dziś tamte dzieciaki to dorośli ludzie. Z niektórymi kontynuowałam naukę w szkole, innych spotkałam ponownie w czasach licealnych, z jedną koleżanką studiowałam, a pewien kolega, który był w przedszkolnej grupie z moją siostrą, mieszka dziś w Irlandii i przez krótki czas pracowaliśmy po sąsiedzku… Nigdy człowiek nie wie, gdzie trafi na dawnych kolegów z przedszkolnej grupy, tych od pomidora i dziadka kalesonów…

A pomidor, cóż… Na tyczce przedrzeźniał ogrodniczkę, aż trafił do zupy… Bezpośrednio lub zaliczając po drodze puszkę…

tomato soup 1tomato soup 2tomato soup 3

ZIMOWA ZUPA POMIDOROWA Z BAZYLIĄ

  • 2 puszki pomidorów bez skórki
  • 3 ząbki czosnku
  • pęczek bazylii
  • 1litr bulionu
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • łyżka koncentratu pomidorowego
  • parmezan

1. Zawartość puszek przekładamy do garnka, dodajemy opłukaną bazylię oraz posiekany czosnek, gotujemy na średnim ogniu ok. 12-15 minut. Łyżkę koncentratu rozrabiamy w odrobinie wody i wlewamy do zupy.

2. Zdejmujemy z ognia, a gdy nieco przestygnie miksujemy, dolewając tyle bulionu, by uzyskać odpowiednią konsystencję.

3. Ponownie stawiamy na płycie kuchenki, podgrzewamy, ale nie gotujemy. Doprawiamy solą i pieprzem. Podajemy ze świeżo startym parmezanem.

10 thoughts on “Zimowa pomidorowa z bazylią

  1. Pomidorowej w tym wydaniu na pewno spróbuję. Póki co mam do Ciebie pytanie – podrzuć mi proszę z Twojej przepastnej kuchni jakiś pomysł na drugie danie wegetariańskie, jutro mam gości i się miotam z pomysłami. Na zupę już pomysł mam.

    Like

  2. Pomidorową uwielbiam, niezależnie od sposobu jej przyrządzenia🙂 Ostatnio dostałam od bratowej przecier pomidorowy, który sama robiła z własnych pomidorów. Ugotowałam zupę i..
    Co to była za pychota!! :))

    Like

Leave a Reply

