Pierś kurczaka z serem brie i żurawiną

piers z zurawinaKiedyś żurawina kojarzyła mi się z czymś paskudnym. Było to w czasach, gdy wielkie wrażenie wywierała na mnie lektura wierszyków Brzechwy. Prawie o nich zapomniałam, ale przyszedł moment, że ponownie po nie sięgnęłam, bo na tych samych opowieściach wychowuje się moje dziecko. Pamiętacie? Żuraw łykał żurawinę, Więc miał bardzo kwaśną minę

Zainteresowanie żurawiną przyszło wraz z popularnością… zespołu The Cranberries. Piosenki Dolores O’Riordan wzbudzały kiedyś we mnie mnóstwo emocji. Sama się zastanawiam, gdzie ta fascynacja, dawno już minęła… Ale podczas czytania relacji z wczorajszych “obchodów” Dnia Niepodległości w kraju, w głowie huczało mi Zombie… Komentarz jest zbędny…

Zespół irlandzki, ja w Irlandii… A wracając do spraw kuchennych – w Irlandii pyszne sosy żurawinowe piętrzą się na półkach sklepowych. Naprawdę łatwo dostać tutaj smaczny sos żurawinowy nawet w wiejskim sklepie. Ostatnio kupiłam taki z dodatkiem porto…

Sos żurawinowy i ser pleśniowy to dla mnie zimowy przysmak. Zima właśnie przyszła, zaatakowała niespodziewanie zimnym powietrzem, gradem i wietrzyskiem. Zimowe kurtki już wyjęte, czapki naszykowane, ogrzewanie włączone. Chłodne wieczory rozgrzewa lampka wina i kawałek sera z żurawinowym sosem. Biel i ciemna czerwień, w takich kolorach widzę zbliżającą się zimę…

piers z zurawina 2PIERŚ KURCZAKA Z SEREM BRIE I SOSEM ŻURAWINOWYM

  • 4 piersi kurczaka
  • ser brie (ok.60-70 g)
  • sos żurawinowy (ok. 100 – 150 g)
  • sok z cytryny
  • sól, pieprz, tymianek

1. Mięso myjemy, osuszamy i nacinamy tak, by zrobic sporą kieszonkę, ale z niewielkim otworem. Wymaga to nieco wprawy, ale jest konieczne, gdyż w przeciwnym razie nadzienie nam wypłynie w trakcie gotowania. Każdą pierś nacieramy solą, pieprzem, sokiem z cytryny i tymiankiem (także wewnątrz).

2. Każdą kieszonkę napełniamy sosem żurawinowym oraz serem brie. Związujemy bawełnianą nicią lub bardzo dokładnie spinamy wykałaczką. Umieszczamy na tacy parowara lub na sitku do gotowania na parze w ten sposób, by spięty otwór był u góry. Gotujemy na parze ok. 20 minut. Podajmy z dodatkową porcją sosu żurawinowego.

Do tak przyrządzonej piersi kurczaka podałam surówkę z rzodkiewki, jabłka i zblanszowanego selera oraz pieczone ziemniaki.

7 thoughts on “Pierś kurczaka z serem brie i żurawiną

  1. Bardzo lubię sos żurawinowy. Po przeczytaniu Twojego wpisu, pomyślałam, że tak jak Ty nie lubiłaś żurawiny, tak ja kiedyś nie zjadłabym sera pleśniowego – Brie, Camemberta. A teraz to moje ulubione sery. Smaki z czasem się zmieniają, na szczęście. A kurczak w takim towarzystwie musiał być przepyszny. Również dodałam Twojego bloga do tych, które śledzę. Czekam na kolejny wpis i ciepło pozdrawiam!

    Like

Leave a Reply

