Roztargniona kalafiorowa

kalafiorowa 2Październik zaczął się dziwnie. W moją leniwą, wiejską rzeczywistość wtargnęło tyle wydarzeń, że trudno mi zebrać myśli i zapanować nad wszystkim.

W poniedziałek byłam w dwóch miejscach w tym samym czasie… Wymknęłam się z lunchu z hiszpańskim ambasadorem wizytującym naszą wieś, by odebrać dziecko ze szkoły, podrzucić je koleżance, która obiecała Króliczkę popilnować na placu zabaw i zaraz biegłam z powrotem, by dopić herbatę, pożegnać się ze wszystkimi, zapłacić i pognać po dziecko na plac…

Wczoraj pędziłam na pocztę, by zdążyć przed wyjęciem listów ze skrzynki. W zamieszaniu zapomniałam portfela, a kartą za dwa znaczki pani nie pozwoliła mi zapłacić. Na szczęście mieszkam na wsi, więc usłyszałam, że mogę zapłacić następnym razem… Uff listy wysłane, dojdą na czas.

W tym urwaniu głowy, między odprowadzeniem, przyprowadzeniem dziecka, zakupami, dentystą i urodzinami koleżanek Lidki, spotkaniem Stowarzyszenia Rodziców, odrabianiem z pociechą zadań domowych, graniem w literową grę i sprzątaniem, staram się nie zapomniać o naszych żołądkach. Jednak gotowanie kalafiorowej zupy w samym środku niesamowitego rozgardiaszu nie wyszło mi najlepiej. Jestem typem, który lubi gotować w spokoju. Zupa była oczywiście smaczna, ale kalafior trochę za mocno się ugotował, zaś za szybko wlana śmietana nie poprawiła wyglądu zupy… Cóż, samo życie…

ZUPA KALAFIOROWA

  • średni kalafior
  • 2 marchewki
  • średnia cebula
  • 200 ml śmietany
  • jajko
  • 1,5 l bulionu (u mnie – wywar z porcji rosołowej z kurczaka)
  • natka pietruszki
  • sól, pieprz

kalafiorowa 11. Obraną i posiekaną cebulę gotujemy w bulionie. Dodajemy umyty i pokrojony kalafior oraz pokrojone w plasterki marchewki. Gotujemy na małym ogniu, aż warzywa będą miękkie.

2. Jajko roztrzepujemy w śmietanie i wlewamy do zupy stale mieszając. Sprawdzamy smak, doprawiamy solą i pieprzem jeśli potrzeba. Zupę przyprawiamy posiekaną natką pietruszki.

Leave a Reply

