Wrześniową porą w Mullaghmore

??????????W czasie wakacji kilkakrotnie wspominałam małą miejscowość Mullaghmore z jej piękną plażą, wspaniałymi widokami i interesującą historią. Jak każda turystyczna przystań Mullaghmore ma dwie twarze.

??????????Jesienią, gdy urlopowicze wrócą do Dublina lub za morze, na plażę wychodzą rodowite mieszkanki tej uroczej okolicy. Wygrzewają się w słońcu, leniwie zerkając na fale oraz na przypadkowych spacerowiczów. Zlizują sól morską z żółtych sznurów przyczepionych do kół ratunkowych. Ze stoickim spokojem załatwiają naturalne potrzeby wprost na piasek, ten cudowny naturalny filtr. Eleganckie, dostojne, opanowane wędrują wzdłuż linii brzegowej, uprzejmie pozdrawiając napotkane sąsiadki i poszukując wygodnego miejsca na odpoczynek. Krowy z pastwiska położonego przy samej plaży…

??????????????????????????????Pierwszy raz spotkaliśmy je w roku pańskim 2007, gdy z wizytą wpadła para przyjaciół z kraju. Wtedy też, nieco zaskoczona tym widokiem, zrobiłam prezentowane dziś zdjęcia. Dziś taki wrześniowy obrazek wywołuje u mnie pełen zrozumienia uśmiech na twarzy.

Natknęłam się niedawno na zdjęcie krów brodzących w oceanie na blogu Pendragona. Przypomniało mi o naszych przygodach z Milkami, przeszperałam więc archiwum w poszukiwaniu pamiątkowych zdjęć…??????????????????????????????

6 thoughts on “Wrześniową porą w Mullaghmore

    • Rozumiem, że były to dzikie konie!
      W moich okolicach krowa na plaży to widok dość powszechny, ale tylko jesienią, bo one się boją ludzi, więc latem grzecznie siedzą na pastwisku. W naszej wsi jest stadnina, która ma w ofercie jazdę konną po plaży. Moja siostra, która jeździ konno, była zachwycona galopem wzdłuż brzegu oceanu. Zawsze mówi, że to było niesamowite przeżycie.

      Like

Leave a Reply

