Babie lato

indian summer 14Gdy już pogodziłam się z nastaniem chłodnych dni, gdy wyciągnęłam z zakamarków szafy kozaki i cieplejszą kurtkę, gdy zdążyłam przekonać moje dziecko do zakładania rano czapki, pogoda spłatała nam figla i wystrzeliła falą ciepłych dni.

Zmiana przyszła do nas z zaskoczenia w sobotę po południu. Jeszcze niepewnie wychodziłam z Króliczką z domu uzbrojona we wszelkie jesienne akcesoria, by po chwili rozdziewać siebie i ją z kolejnych warstw garderoby.

indian summer 1Niedziela przywitała nas niemal letnią pogodą. Znów musiałam przekopać szafę, by odnaleźć, już odłożone na zimowy sen, mokasyny. Letnie spodnie, bluzeczka z krótkim rękawem, nawet ulubiona tekstylna torebka zostały wyrwane z jesiennego letargu, by wyruszyć na długi niedzielny spacer.

W słońcu okolica prezentuje się o tej porze roku bajecznie. Trawa wciąż intensywnie zielona, owoce głogu już krwiście czerwone, krzaki dzikich jeżyn pełne jeszcze błyszczących owoców. Na pastwiskach wygrzewają się owce, byczki leniwie skubią trawę, konie mrużą oczy zdziwione intensywnością światła. Pająki zachęcone pogodą budują ogromne pajęczyny, by nałapać zapasów na długą zimę.

indian summer 7Niebo nasycone kolorem intensywnie niebieskim, liście na drzewach w połowie wciąż zielone, w połowie już złote, bursztynowe i brązowe, kwiatów jeszcze wszędzie wiele, a wiatr, co rzadkie na północno-zachodnim wybrzeżu, otula nas swoim ciepłem. Wracając do domu przed nami, po drugiej stronie zatoki, majaczą klify Slieve League, za nami słońce wydobywa całą urodę i majestat Benbulbena. Piękne jest babie lato…

indian summer 2indian summer 3indian summer 9indian summer 12indian summer 10indian summer 6indian summer 4indian summer 8indian summer 13indian summer 5indian summer 11

4 thoughts on “Babie lato

  1. Pogoda nas zaskoczyła, to prawda, ale lubie takie niespodzianki. Kusiło mnie, by niedzielę spędzić na naszej ukochanej plaży, ale ostatecznie do niej nie dotarliśmy.

    Jakie piękne konie! Chciałabym takiego rudego!🙂

    Like

Leave a Reply

