Truskawkowe muffiny dla Siostrzyczki

Odwiedziła mnie Siostra. Dziwnie tak o niej mówić – siostra. Bo jeszcze całkiem niedawno, zaledwie chwilę temu była Moją Małą Siostrzyczką. A teraz? Z mężem pod pachą, własnym domem, pracą, karierą… Już nie mała, bo dawno mnie przerosła, już mało moja, bo też i Jego, i Ich, i Swoja Sama…

Gdzieś po drodze zgubiła małe kucyczki-pędzelki, wyrosła z czerwonej sukienki, wspólne misie dawno mole zjadły. Duża taka, mądra, oblepiona tytułami jak żołnierz medalami. Z pierwszą zmarszczką, z makijażem, ze ślimakiem i patyczakiem…

Mała Siostrzyczka z mojej całkiem już dorosłej Siostry wychyla się na zapach ciasta. Jej nosek marszczy się jak w czasach przedszkolnych, a wzrok świdruje kawałek na talerzu wyłapując każdą niechcianą rodzynkę. Kiedy proponuję, że coś upiekę, zaraz siada koło mnie i kręci noskiem, gdy przeglądam przepisy. Kawowe nie, z lawendą też nie, z jabłkiem raczej też nie… Kaprysi jak za dawnych lat Moja Siostrzyczka. Oczka się jej szerzej otwierają na widok zdjęcia muffinka z truskawką na czubku. –Takie zrób! Te będą pyszne!

strawberry muffinsZrobiłam, były pyszne, zniknęły ekspresowo. Piekłam je pierwszy raz, bo raczej nie przepadam za muffinami. Te jednak okazały się delikatne i puszyste, zupełnie jak nie muffiny. Przepis pochodzi z niezawodnej książki 1001 Cupcakes, Cookies and other tempting treats. Ze specjalnymi życzeniami dla Mojej Małej Siostrzyczki…

FRESH STRAWBERRY & CREAM MUFFINS

  • 85 g roztopionego i schłodzonego masła
  • olej do natłuszczenia foremek
  • 150 g truskawek
  • 280 g mąki
  • 1 łyżka proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • 115 g miałkiego cukru
  • 2 jaja
  • 250 ml świeżej śmietany
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii

Do dekoracji:

  • 125 ml śmietany
  • 12 małych truskawek

strawberry muffins 2strawberry muffins 11. 12 foremek na muffiny (lub formę na 12 muffinów) smarujemy olejem. Piekarnik ustawiamy na 200˚C.

2. Truskawki kroimy na małe kawałeczki. Przesiewamy mąkę, proszek do pieczenia oraz sól do dużej miski. Mieszamy i dodajemy cukier oraz truskawki.

3. Jaja ubijamy w drugiej misce, dodajemy śmietanę, masło i ekstrakt z wanilii. Po ubiciu “mokre” składniki dodajemy do “suchych”. Wszystko razem należy przemieszać niezbyt starannie.

4. Ciastem napełniamy formy na muffiny. Pieczemy w nagrzanym piekarniku ok. 20 minut aż będą złociste. Po wyjęciu zostawiam na 5 minut w foremkach do wystygnięcia, po czym wyjmujemy je z foremek i ustawiamy na kratce by wystygły zupełnie.

5. Śmietanę ubijamy i dekorujemy nią wystudzone muffiny. Na wierzchu każdego muffina kładziemy truskawkę.

6 thoughts on “Truskawkowe muffiny dla Siostrzyczki

  1. Małej Siostrzyczce pozostało jedynie wspomnienie pysznych muffinków… i spędzonego wspólnie czasu… Dziękuję za słodką ucztę!

    Like

Leave a Reply

