Truskawki, Nigella i Red Velvet Cake

red_velvet_cake_1W przedszkolu, do którego uczęszcza moja pociecha, jest zwyczaj urządzania swoim dzieciom przyjęć urodzinowych. Nie jest to obowiązkowe, ale bardzo wygodne i ekonomiczne rozwiązanie. Długo nie mogłam się zdecydować, jakie ciasto upiec, aż moja 4-letnia córka poprosiła o tort w kolorze czerwonym. Uściśliłyśmy, że nie musi być cały czerwony, ale jednak czerwony ma być akcentem dekorującym. Przeszukując internet znalazłam ciasto o intrygującej nazwie Red Velvet Cake. Idealnie biało-czerwone. Chociaż mam spore obiekcje wobec barwników spożywczych, tym razem zrobiłam wyjątek…

Lista zakupów zrobiona, jeszcze poranna kawa i szybkie przejrzenie wiadomości w internecie – tak niefortunnie zaczął się poranek w dniu pieczenia arcyważnego tortu. Niefortunnie, bo trafiłam na artykuł Nigelli (tak, tak, tej co gryzie i oblizuje palce..), w który radziła jak zabrać się do pieczenia ciast. Sprowadziło się to do dwóch porad – postępuj dokładnie według przepisu i poznaj swój piekarnik…

Zakupy zostały zrobione, przepis wydrukowany, czas zabrać się do pracy. W przepisie podpadła mi ilość kakao, ale -Postepuj ścisle według wskazówek – szeptała mi w głowie Nigella. Temperatura i czas pieczenia też wydał mi się dziwny, ale sama zazwyczaj muszę tepmeraturę zmniejszać i skracać czas pieczenia, toteż uznałam, że autorka przepisu musi również używać piekarnika z termobiegiem, stąd owe 160 stopni. Przecież już znam swój piekarnik, nie musisz mi przypominać, Nigello!

Po 40 minutach musiałam podkręcić temperaturę do 180 stopni i piec kolejne 20 minut, ciasto trochę opadło, ale nie było katastrofy. Ale ten kolor… ciepły brąz i nic a nic czerwieni…  Trudno, na szczęście ulubiony krem z serków Philadelphia wyszedł obłędny jak zawsze a na wierzchu ułożyłam truskawki. Dzieci były zachwycone, ciasto pyszne, a na przyszłość już wiem, że maksymalnie łyżka kakao a temperatura pieczenia 180 stopni..

red_velvet_cake_2

Przepis na ciasto miałam z bloga Kwestia Smaku, natomiast przepis na krem podaję poniżej.

KREM Z SERKA PHILADELPHIA

  • 600g serka Philadelphia
  • 200g masła
  • 1,5 szklanki cukru pudru
  • 2 łyżeczki ekstraktu z wanilii (ekstraktu, nie aromatu)

Ucieramy masło na puszystą masę, stopniowo dodajemy cukier puder. Następnie dodajemy serek i ekstrakt z wanilii. Taka ilość wystarczy z powodzeniem na przełożenie i posmarowanie wierzchu i boków ciasta upieczonego w tortownicy o przekątnej 26 cm. Ten sam krem jest idealnym przykryciem dla ciasta marchewkowego, wystarczy zmniejszyć ilość składników o połowę.

2 thoughts on “Truskawki, Nigella i Red Velvet Cake

  1. Też nie lubię barwników, nie lubię i nie znam, ale jak widzę w oknach wystawowych cukierni te ciasta w kolorze różowym, turkusowym itp, to aż mnie mdli, a niestety miałam okazję wiele razy jeść coś takiego tutaj na urodzinach. Nie ma to jak tort kawowy, biszkopt z galaretką i owocami czy z bakaliami. Ciast z kremem jeszcze nie robiłam, ale może się odważę:))) A tak swoją drogą to z czego te barwniki spożywcze się robi? Nie da się tego zastąpić czymś naturalnym? Czasem na galaretkach (hiszpańskich niestety nie, tych z Polski) pisze, że użyto tylko naturalnych barwników.

    Like

    • Hej Kasiu!
      Naturalne barwniki to np. zagęszczony sok z buraków. Te używane do barwienia to sztuczne barwniki spożywcze. Jest sporo szkolidwych dla zdrowia, dlatego warto wybierać sprawdzone. Im bardziej intensywny kolor, tym więcej barwnika w cieście lub polewie, tzn. czerwoną polewę uzyskuje się z wiekszej ilości barwnika w tym kolorze, zaś różową z malej ilości czerwonego barwnika. Różowy kolor mozna uzyskać z soku z buraczków, ale czerwonego już nie. Ostatnim hitem w Irlandii są mazaki zakonczone pędzlem do malowania srebrzysto-brokatowych wzorów😉

      Like

Leave a Reply

